Vad kan Gung göra för din B2B?

Vi vill förenkla, genom att helt enkelt förlänga ert affärssystem så att ni kan få ut mer av det och fokusera på affär istället för administration. Vår B2B plattform syr ihop helheten, integreras sömlöst med ditt affärssystem och ger er ett både vackert och lättarbetat interface.

Vår övertygelse

Det kan vara lätt att tro att sälj alltid kommer vara sälj, och att en B2B butik därför i stort sett fungerar som en B2C. Så är dock inte riktigt fallet. När det kommer till B2B kan du istället lätt stöta på en komplexitet som kan kosta både tid och pengar.

 

Sanningen är att B2B och B2C är komplexa på sina egna sätt, även om de ibland kan verka lika. Inom B2B handlar det ju, precis som för B2C, om att visa produkter på ett attraktivt sätt och göra det enkelt att såväl söka som handla. Trots detta har B2B lite andra krav, då det bland annat kräver att ni hanterar lagersaldon och disponibilitet, samt att rätt produkter visas till det pris som förhandlats fram. Det kräver en större mängd prisvarianter och historik, och det kräver en stark koppling till affärssystemet som ligger i bakgrunden.

Lösningen

Än mer komplicerat blir det ju större ni blir, eller ju bredare ert sortiment växer sig. Eftersom B2B skall vara en förlängning av affärssystemet vill ni inte hantera den typen av data på flera ställen.

 

Låt affärssystemet istället äga data och B2B konsumera den. På så sätt kan ni skapa en unison upplevelse som sträcker sig till varje interaktion mellan er och kunderna. Där språk, gränssnitt och katalog/produktpresentation ser lika fantastiska ut oavsett kanal.

 

Det är inte alltid är så lätt att få pusselbitarna att passa samman, vilket är anledningen till att vi på Gung utvecklade vår B2B plattform. Vi vet nämligen hur komplicerat det kan vara. Att lägga in information i såväl katalogen som affärssystemet och webbshopen.

Det kan vara lätt att tro att sälj alltid kommer vara sälj, och att en B2B butik därför i stort sett fungerar som en B2C. Så är dock inte riktigt fallet. När det kommer till B2B kan du istället lätt stöta på en komplexitet som kan kosta både tid och pengar.

Hur fungerar Gung B2B?

Att arbeta inne i affärssystemet och se till att informationen når ut till varje del av organisationen är något som de flesta av våra kunders brottas med varje dag. Det är viktigt att ingenting tappas längs med vägen, men det kan vara en svår uppgift då organisationen växer och/eller förändras.

 

Det är detta vi vill förenkla, genom att helt enkelt förlänga ert affärssystem så att ni kan få ut mer av det och fokusera på affär istället för administration. Vår B2B plattform syr ihop helheten, integreras sömlöst med ditt affärssystem och ger er ett både vackert och lättarbetat interface. Ni får en tydlig bild av era kunder i olika områden och segment, kan följa lagersaldon och får en visuell produktkatalog som är enkel att söka i. Era kunders vardag förenklas och era säljares vardag blir effektivare – på en och samma gång.

Vill du se live hur Gung B2B fungerar?