Jobba smartare och spara tid med en B2B-portal

Tick tack tick tack tick tack

Om det är något vi alla har precis lika mycket av så är det tid. Det är därför viktigt att vi lär oss att hantera den tiden och jobba smartare. En e-handel kan spara mycket mer än bara tiden det annars tar att lägga en order manuellt.


Just orderläggningen är inte alltid det mest krävande, vad som däremot kan ta lite mera tid är när kunder ringer och efterfrågar specifika fakturor eller ställer frågor som ”Vad betalade jag för artikel X som jag köpte för 3 månader sedan?” eller ”Jag tror jag beställde en sån här produkt av er för ett tag sedan kan du se det?”.

Därför tycker vi att det är obligatoriskt att kunden ska kunna se sin orderhistorik och hitta sina fakturor i en B2B-portal. Och givetvis ska de kunna se om fakturan är betald eller inte. Först och främst så ska ni som företag inte behöva oroa er över krångliga system som du behöver vara ingenjör i datorprogrammering för att lösa. Vi har skapat Gungs gränssnitt för att de ska vara enkelt för er att administrera och hantera.

Har ni säljare ute på fält idag? Då vet du säkert om att det brukar läggas en hel del tid på offertskapande. Klippande och klistrande in i Word och Excel för att ha ett resultat som kanske är OK men inte fantastiskt. Och än värre är det om det behöver göras något större jobb som till exempel en produktkatalog till en specifik kund. Det kanske inte säljarna kan hantera själva utan måste involvera kollegorna på kontoret som i bästa fall har möjlighet att just då hjälpa till, eller så behöver de i sin tur kontakta er kommunikationsbyrå som tar fram materialet åt dem. Det går inte fort och det är förmodligen inte gratis heller.

Alternativet som finns i vår plattform är 1. Otroligt snabbt hanterat med artiklarna från ditt affärssystem, all data och kundspecifika priser, och 2. Vi sätter tillsammans med er upp en mall som följer er grafiska profil så att det alltid ser snyggt och professionellt ut. Varje gång!

Jobbar man på kundtjänsten, innesäljare eller orderadministratör så brukar det inte vara så ovanligt att man får stora Excelfiler från sina kunder eller säljare med flera hundra orderrader som ska matas in i affärssystemet. Och eftersom vi känner till det scenariot så har vi skapat en funktion för det. Ett jobb som kanske tar ett par timmar att lösa hanterar vi på ett par minuter. Hur bra är inte det?

En e-handel för proffs ska inte bara skapa tillgänglighet och automatiserad försäljning, den ska dessutom bidra till organisationens effektivitet och produktivitet. Först då kan vi säga att vi jobbar smartare.


Vill du veta mer om vilka konkreta utmaningar som Gung tar hand om? Klicka gärna vidare på knappen här för att läsa om det:

Eller boka ett möte direkt med våra proffsiga säljare Johan eller Mats här:

Föregående
Föregående

EDI med Gung

Nästa
Nästa

Kundnytta genom tillgänglighets-alternativ