Gung CRM Säljportal
- En integrerad lösning som ger säljtemet enkel tillgång till viktigt information, oavsett plats eller enhet
I den digitala affärsvärlden är tillgänglighet och flexibilitet avgörande för framgång. Att förse säljteamet med digitala verktyg som är lättillgängliga från olika enheter, såsom mobil och padda, inte bara ökar effektiviteten utan blir också en strategisk investering för att möta dagens snabbrörliga företagskrav. Att utrusta säljare med verktyg som ger omedelbar och smidig tillgång till kritisk information blir en stark fördel för att maximera försäljningspotentialen och skapa en konkurrenskraftig fördel.
Genom att ge säljarna tillgång till kundhistorik, orderstatus och fakturor direkt i verktyget, minskas risken för mänskliga misstag
Effektiv kundhantering genom att erbjuda verktyg för säljare, ökar möjligheterna till att skapa och bibehålla långsiktiga kundrelationer
Orderhantering och mänskliga misstag: Den manuella och tidskrävande processen för orderhantering kan leda till fel och föreseningar om inte digitala verktyg integreras med Affärssystemet
Brist på beslutsgrundande information: Utan tillgång till digitala verktyg kan det vara svårt för säljare att dra nytta av data för att anpassa sina säljstrategier efter marknadsförhållanden
Svårt att ha koll över alla kunders flöden och historik: Utan strukturerad hantering kan det vara utmanande att följa kundinteraktioner över tid, vilket kan leda till missade möjligheter och försämrad förtroende mellan säljare och kunder
Vanliga utmaningar i arbetet som B2B-säljare
Orderhantering och mänskliga misstag
En vanlig utmaning för B2B-säljare är den manuella och tidskrävande processen för orderhantering, vilket ökar risken för fel och förseningar. Genom att inte ha tillgång till digitala säljverktyg integrerade med CRM-system, kan effektiviteten i orderhanteringen minska och därmed påverka kundnöjdheten negativt.
Avsaknad av information att grunda beslut på i det dagliga säljarbetet
B2B-säljare står ofta inför utmaningen att dra nytta av data för att forma och anpassa sina säljstrategier. Utan tillgång till digitala verktyg där säljaren på fältet kan nå de data och insikter som krävs för att optimera sina kundmöten, försäljningsstrategi och anpassa sig till föränderliga marknadsförhållanden.
Uppföljningsarbete av leads och kunddialoger
Utmaningen för B2B-säljare ligger ofta i att hantera en omfattande mängd kundärenden och leads och att följa upp dem på ett snabbt och organiserat sätt. Bristen på digitala verktyg för effektiv hantering kan resultera i långa ledtider, förlorade affärsmöjligheter och ineffektiva försäljningsprocesser.
Svårt att ha koll över alla kunders flöden och historik
Många B2B-säljare stöter på utmaningar när det gäller att etablera och underhålla långsiktiga kundrelationer. Avsaknaden av en strukturerad hanteringsmetodik kan göra det svårt att följa kundinteraktioner över tid, vilket kan leda till missade möjligheter och försämrad förtroende mellan säljare och kunder.
Fördelar med Gung CRM Säljportal
Alla säljarens kunder finns samlade.
Kundens produkter och deras unika priser visas.
Produktinformation och bilder finns lättillgängligt.
Snabb orderprocess i dator, surfplatta eller telefon.
Skapa offerter till kunderna.
Skapa och skicka kundunika produktkataloger till kunder och prospekts.
Statiskt för alla säljarens kunders försäljning.
Integrerat med ert affärssystem. Jeeves, BC, Garp, Fortnox eller M3.
Anpassningsbart efter eran arbetsmetodik.
Enkel månadsbaserad licensmodell för hela Gung.
Gung är experter på dessa flöden och affärssystem. Vi har erfarenhet och rådgör tillsammans med er för best practice.
Mer om B2S
Ehandel för B2B och B2S med Gung
Med Gungs portal får ni en webshop för B2B och B2S där allt är direkt integrerat med ert affärssystem. Information kritisk för orderläggning, som artiklar, priser och bilder, administreras direkt i affärssystemet eller i den intilliggande PIM-lösningen. När en produkt uppdateras i affärssystemet blir den samtidigt uppdaterad i Gung.
Unified Commerce: Optimering av kundupplevese och affärstillväxt
Unified Commerce är ett begrepp som adresserar den växande utmaningen för produktbolag
Produktexporter är ett kraftfullt verktyg
Idag brottas många företag med att ständigt förse sina kunder med produktinformation – ofta får man börja om från noll varje gång.