Året 2021: en tillbakablick

Nu när 2022 står för dörren vill vi gärna ta den här tiden att reflektera över det gångna året och fokusera lite extra på vad 2021 inneburit för Gung och våra kunder. När man ser tillbaka blir det tydligt att mycket har hänt!

Vi har valt ut tre ord vi tycker sammanfattar 2021 för oss här på Gung.



Ett år av nya vänner

Nya kunder

Först och främst har vi välkomnat 25 nya kunder till Gungfamiljen, något vi självklart är mycket glada och stolta över. Dessa kunder kommer främst från de affärssystem vi arbetar mot; Garp, Jeeves, Microsoft Business Central (BC) och Fortnox, men även ett spännande tillskott från Movex M3. Något vi reflekterat över i år, och som vi tycker är extra roligt med alla våra kunder, är bredden av branscher de finns i. Allt från damunderkläder till bildäck, från verkstadsbolag till medicinbolag, från smink till herrkonfektion och allt däremellan.

Starkare relationer

Tidigare i december fick vi möjligheten att bjuda in till ett lite mindre glöggmingel här hos oss på kontoret i Göteborg. Det tyckte vi var jättetrevligt och att träffas mer är något vi ser fram emot att göra igen när det går. Att mötas på riktigt är alltid roligt och givande och vi värdesätter den möjligheten för att kunna bygga en starkare relation och förståelse högt.

Nya medarbetare

Gungfamiljen har även förstärkts med nya medarbetare. Vi har ett nytt tillskott på vår marknadsavdelning och ett par unga och grymt kompetenta utvecklare här i Göteborg. Även på vårt portugisiska satellitkontor har vi haft möjlighet att utöka med fler seniora utvecklare. Det är självklart väldigt roligt att vi kunnat växa på det här viset och ser fram emot att fortsätta så under 2022.

Ett år av utveckling

Produkten

Produkten Gung är, som ni säkert vet, i konstant utveckling. Detta är viktigt i takt med förändringar i omvärlden både för att hänga med i säkerhetskrav och för att stödja nya funktioner, men också för att fortsätta vara attraktiva för kunder och medarbetare. I år har utvecklingen av produkten inneburit ny funktionalitet och ett nytt gränssnitt. Det är mer modulärt och gör det ännu enklare för oss att implementera lösningar som passar alla behov. Dessutom har Gung fått en ny och fräsch look. Kanske har det bidragit till den utveckling vi sett gällande antalet ordrar som landat i våra kunders affärssystem via Gung – en total ökning på hela 185% under året.

Marknadsplatser

Det senaste året har vi särskilt sett en snabb utveckling i integrationer mot marknadsplatser. Här har våra kunder växt och utvecklats med de nya kanaler och möjligheter som nu finns, och vi har utvecklats för att möta och stötta i den här tillväxten. Gung har frigjort tid genom att se till att lagersaldo och orderhantering sköts automatiskt och generar produktdata i rätt format för marknadsplatsen. Idag är vi integrerade mot några av de största marknadsplatserna i Norden, inkluderat Stadium Connect, Ellos, H&M, Åhléns och Afound och ser fram emot att snart lägga till fler på listan.

EDI

EDI-flöden direkt mellan våra kunder och deras kunder är något vi arbetat mycket med under året och en trend vi ser kommer fortsätta under 2022. Vi ser att EDI kommer landa som en naturlig del av många av våra kunders orderflöden. Inom EDI finns många standarder och meddelandetyper och vi har tagit fram stöd för de allra flesta av dem. För oss på Gung är det viktigt att förstå hur vi kan underlätta alla delar av orderhanteringen och är stolta över att ha lyckats effektivisera både implementation och flöden på många sätt.

Ett år av nyheter

Nytt i Gung

Vi har under 2021 lanserat flera nyheter i Gung. Självklart är det något vi är väldigt stolta över, framför allt är det nöjet att genom nya funktioner kunna tillföra ännu mer värde för våra kunder som är det absolut viktigaste för oss. Några av nyheterna är:

  • Digital Asset Management (DAM) är en bildbankslösning för att hantera digitalt material som inte är knutet till en produkt. Det kan vara generellt digitalt material som till exempel miljöbilder, lifestylebilder, content för sociala medier, underlag för printade kataloger och logopaket.

  • Nyhetsflöde i Gung för att lättare kunna dela information och göra säljare och kunder uppmärksamma på det allra viktigaste.

  • En tydligare och bättre startsida som välkomnar användarna efter inloggning.

  • Dashboard som ger intern personal data om hur försäljningen går, exempelvis jämfört med föregående år eller månad. Där ser vi stor potential att kunna förse våra användare med tydligare statistik.

  • Whiteboard är en ny spännande del som vi presenterade i samband med vår glöggafton på Gungkontoret. Tanken med den är att säljare ska kunna visa kollektioner och produkturval digitalt på ett mer visuellt sätt, mer info kommer snart vågar vi lova…

Ny kommunikation

Under 2021 har vi genomfört ett par webinar och har nu fått mersmak. Även om vi hade haft ambitionen att hålla i ännu fler känner vi att det har varit en givande upplevelse och det har varit uppskattat bland de som tittat. Hittills har vi haft ett webinar om vår produkt, som ni kan se här, och ett tillsammans med en partner om affärssystemsdelen av vårt arbete. Vi kommer att fortsätta med mer innehåll i den stilen under 2022.

Är det något speciellt du undrar över eller är nyfiken på gällande Gung får du gärna komma med förslag om vad vi ska prata eller skriva om härnäst. Du kan antingen mejla oss eller kontakta oss via LinkedIn, Facebook eller Instagram. Följ oss gärna där för framtida uppdateringar kring produkten.

Tack!

Slutligen vill vi tacka alla våra kunder för spännande och utmanande projekt och för den feedback vi får. Ni driver oss och vår produkt framåt!

Nu ser vi fram emot att få fortsätta stötta er och att utveckla och skapa nytt under 2022. Det ska bli spännande att följa er resa och se vad det nya året har att erbjuda oss alla!

Gott nytt år önskar teamet på Gung!

Föregående
Föregående

Smidigare B2C med Shopify

Nästa
Nästa

Integrera Fortnox med Gung