Utöka kundsegmentet med B2C

Visste ni att vi nu också sköter e-handel B2C? På sistone har vi på Gung utökat vårt erbjudande av tjänster och lösningar för våra befintliga B2B-kunder – en parallell väg direkt till dina slutkunder begreppet Direct to customer D2C, med stöd av Gung PIM.

gung-b2c-shopify-jetshop-magento-woocommerce (1).jpeg

Allt eftersom vi fått fler och fler kunder så har intresset också ökat för att vi på Gung skall erbjuda en stabil lösning även för B2C-handel med webshop. Vi har låtit det ta sin tid och efter att ha grävt vidare i våra kunders behov så har vi mejslat ut ett väldigt bra erbjudande.

Idag har vi flera e-handelsplattformar för B2C live. När vi hjälper kunder med hela B2C-lösningsprocessen baseras den på Shopify webshopsplattform, där sköter vi tillsammans med er hela processen med produkt, order, kringinformation och design. Shopify är då integrerat med Gung PIM, vilket gör att hanteringen av produktdata och bilder fortfarande är samlad på ett ställe och når B2B, B2S, och B2C samtidigt. Bra va?

Några exempel på B2C-butiker vi byggt med Shopify + Gung PIM:

Shopify är dock inte den enda webplattformen vi erbjuder som lösning, utan vi utvecklar och stöder integrationer med till exempel Jetshop, Magento, PrestaShop och WooCommerce. Oavsett vilken B2C-webshops plattform man väljer, så är Gung PIM en utmärkt datakälla att använda som bas för integrationen.


Vi tycker inte det skall vara svårt för våra kunder att öppna upp för B2C. Med vår Gung PIM lösning så blir integrationen enkel, det är en fullt integrerad webbshop för att ni skall slippa manuellt och tidskrävande arbete, oavsett plattform.


Gungs B2C i korta drag:

  • Produktdata och produktbilder från Gung PIM och ert affärssystem

  • Automatisk överföring av produkter och lagersaldon från Gung till vald B2C-lösning

  • Berika era produkter på ett ställe

  • Design på er B2C-handel enligt ert varumärke och med starkt fokus på användarvänlighet

  • Integrerade betalningsmöjligheter

  • Orderhantering i världsklass där ordrar från B2C skapas upp automatiskt i ert affärssystem med egna villkor, precis som det sköts i B2B

  • Stöd och hjälp med allt som behövs för att både praktiskt och tekniskt kunna öppna butiken


Så vad är det ni behöver göra för att nå B2C? Vad väntar ni på? 

Läs mer här: Webshop för konsument, B2C

Föregående
Föregående

Proof of Concept – bevis för hur Gung fungerar

Nästa
Nästa

Är ni redo att starta er digitaliseringsresa med en B2B webshop?