Analysera statistik direkt med en dashboard i din webshop

Med en dashboard för administratörer och säljare kan vi visa de mest relevanta nyckeltalen varje gång ni loggar in i Gung. Hur stor är försäljningen är den här månaden jämfört med förra året och hur nära ni är att nå era försäljningsmål? Lägger kunderna verkligen fler orders i år eller tappar ni på något område? Dashboarden ger svar.

gung-dashboard-s.jpg

Det finns tusen andra frågor som statistik från tidigare försäljning kan hjälpa till att svara på. Hur många av era kunder är aktiva och lägger order? Av alla produkter på lager, hur stor andel säljs? Vilken försäljningskanal presterar bäst av mail, B2B, B2S och telefon? Vilka säljare och kunder står för omsättningen?

Att se nyckeltalen ofta och att kunna följa dem gör att ni vet om ni är på rätt väg eller om det är något som behöver förändras. Med dashboarden får alla i din organisation tillgång till rätt data så att ni har en gemensam bild av vad som händer, i det lilla och i det stora. Kanske visar det sig att bara 30% av kundlistan är aktiva, eller att en ny produkt smugit sig in på topplistan – då finns det ju massor att jobba med framåt!

Har du Gung idag och vill veta hur en dashboard skulle se ut för er? Kontakta oss genast.

Föregående
Föregående

Ehandel för B2B är inte lika som för B2C

Nästa
Nästa

Amazon kommer – är ni redo?