B2B eller B2C? Att välja rätt plattform

Att välja plattform är ett stort beslut och mycket som kan tyckas självklart är inte alltid så enkelt som man tror. Ett sådant beslut som måste tas är om man ska ha en B2B eller B2C lösning, något som är mer komplext än man kan tro. Vi är vana vid att guida genom den här typen av beslut och har därför sammanställt en rad frågor till en guide för dig som står inför valet av ny plattform.


“Men vad då?” kanske du tänker nu. Skillnaden mellan B2B och B2C handel är ju solklar och du vet redan vem du säljer till. Men när det kommer till just plattformar är det inte riktigt så enkelt. En B2C plattform kan i vissa fall lämpa sig väl för företag som säljer till företag, och kan till och med vara enklare att använda beroende på företagets processer. Men det kan också bli katastrofalt. En B2B och en B2C plattform fungerar väldigt olika och har olika funktioner som är bra att känna till. Vi har tidigare skrivit om skillnaderna mellan B2B och B2C och hur svårt det ibland kan vara att välja rätt, du kan läsa mer om det här.

Vi tycker att behovet ska guida beslutet. Ibland kan det dock vara svårt att veta just vad man behöver få ut av en plattform, eftersom det finns många aspekter man kanske inte nödvändigtvis tänker på. Därför är det viktigt att ta ett välinformerat beslut. För att hjälpa med detta har vi här skapat en guide för att hjälpa dig som står inför valet av plattform.

 
 
 
 

Vet du vilken plattform som passar bäst för just er?

 
Föregående
Föregående

Kundnytta genom tillgänglighets-alternativ

Nästa
Nästa

5☆ för Fortnox + Gung